vsetkovklude

vsetkovklude | kopyto, jelito, platí to :)

vsetkovklude
Maďarský pápež?
 
Len tak
Len tak | 25.4.2025 12:57

Cirkev je presne to, čo potrebujeme pre naše vlastné účely.

Raz je to firma, inokedy neziskovka, inokedy súkromná osoba.

Cirkev akumuluje výhody všetkých typov organizácii.


janotpiton
janotpiton | 25.4.2025 13:06

Madar nebude bapez


bezmenny
bezmenny | 25.4.2025 13:10

Kedze prispievam na charitu, neprispievam uz na Cirkev :D


brav Za brava
brav Za brava | 25.4.2025 13:11

mylis sa, cirkev je skratka tak rozsiahla, ze zastresuje aj sukromne osoby, aj firmy, aj neziskovky, ma aj vlastny stat, no po celom svete zastupuje mnohe ulohy, mnohych statov, najma pod kongregaciami (reholami), ktore su zvacsa neziskovkami, tie sa staraju o bezdomovcov, siroty, chorych, umierajucch, vzdelnie, vedu, ...


brav Za brava
brav Za brava | 25.4.2025 13:11

to bolo pre Len tak | 25.4.2025 12:57


Franta Váňa
Franta Váňa | 25.4.2025 13:27

cirkev nie je charita - nuž ako pre koho, pre toho húna určite JE - veď za čo berie peniažky?


Len tak
Len tak | 25.4.2025 13:33

bZb: Cirkev je to, čo jej vyhovuje, aby sa vyhla plateniu daní, maximalizovala dotácie, bola nepostihnuteľná, bola nad zákonmi štátu.


Len tak
Len tak | 25.4.2025 13:35

... pamätám si, ako počas reštitúcie nariekali, že musia byť ZROVNOPRÁVNENI s radovým občanom. Nakoľko radový občan mal nejaké výhody pri reštitúciách. :-)


brav Za brava
brav Za brava | 25.4.2025 13:49

a co ti vadi, ze sa pri dakej aktivite dozadovali rovneho zaobchodzania, a kto to bol Vatikan asi nie? a zas tie klamstva o daniach, tak dane platia cirkevne organizacie tiez rovnako ako ine


Afroman
Afroman | 25.4.2025 14:01

Vidím v diskusii, že každému vadí niečo iné, ale nikomu nevadí vytrhávanie viet z kontextu.


Len tak
Len tak | 25.4.2025 15:16

"zas tie klamstva o daniach, tak dane platia cirkevne organizacie tiez rovnako ako ine"

Klamstvo ako oči.

Ak by cirkevné organizácie platili daň ako všetci ostatní, neboli by v daňových zákonoch spomínané osobitne.


sarmantna teplaren
sarmantna teplaren | 25.4.2025 15:35

Cirkev je ako SMER - pre kazdeho nieco ine.


Len tak
Len tak | 25.4.2025 15:44

bZb: a co ti vadi, ze sa pri dakej aktivite dozadovali rovneho zaobchodzania?

To je akoby sa radový občan dožadoval, aby jeho zmluvy mali dopad medzinárodných zmlúv, teda: citujem:

"Medzinárodné zmluvy o ľudských právach a základných slobodách, medzinárodné zmluvy, na ktorých vykonanie nie je potrebný zákon, a medzinárodné zmluvy, ktoré priamo zakladajú práva alebo povinnosti fyzických osôb alebo právnických osôb a ktoré boli ratifikované a vyhlásené spôsobom ustanoveným zákonom, majú prednosť pred zákonmi"


pherkard
pherkard | 25.4.2025 16:21

Najsmutnejsie je, ako sa cirkev rozisla s vierou.
Bohuzial tuto rozluku som nedokazal akceptovat a tak som veriaci neclen cirkvy.


Len tak
Len tak | 25.4.2025 16:32

Pherky? V ktorom období cirkev nebola "rozídená" s vierou?


Len tak
Len tak | 25.4.2025 16:33

A ešte... cirkev úprimne kašle na to, či si člen/nečlen cirkvi.
Zaujíma ich len to, aby si bol platiaci.


pherkard
pherkard | 25.4.2025 16:47

Vies, k viere som prisiel za komancova a vtedy to bolo skutocne o tom, ci veris alebo nie a si ochotny pre to aj nieco riskovat, obetovat. Nieco ako prvy krestania v rime, i ked samozrejme, nehynuli sme v koloseu ale niektri v uranovych baniach, ci v nemoznosti studovat. Vtedy nas aj knazi - cirkev v tom podporovali a drzali s nami. (Ano, nie vsetci, boli aj STB pozitivni)
Mali sme k sebe blizsie, spoluziak bol tajne vysveteny, deti sa krstili v inych okresoch, nieco nas sapajalo.
Uz to nie je.
A ano, mas pravdu. Teraz je to o prispevkoch a co najvacsom kostole. Veris, ze je to pre mna odporne?


Len tak
Len tak | 25.4.2025 17:15

Mne je odporné, že to musím financovať. Cítim sa, ako keby som nútene prispieval na výskum plochozeme, a ešte by po mne chceli, aby som bol na to hrdý, že podporujem skutočnú vedu.


Afroman
Afroman | 25.4.2025 17:30

Na slovensku nie je veľa vecí, pri ktorých mi nie je odporné, že ich musím financovať. Vlastne na slovensku je všetko, čo robí štát, v najhoršom možnom stave, a nech by to robil ktokoľvek iný, tak by to robil lepšie, ako slovenská paródia na banánovú republiku. Z tohto pohľadu je financovanie cirkvi malý problém.


Len tak
Len tak | 25.4.2025 19:12

Riešte všetko možné, len nie cirkev. Cirkev budeme riešiť ako poslednú, keď budeme na prvom mieste v celosvetovom rebríčku transparentnosti.

Lebo naša cirkev
čo stoji na skale
tá si berie málo
neustále ale
valorizujeme!

A budeme ešte
pokiaľ v parlamente
sedia naše kliešte.


vsetkovklude
vsetkovklude | 25.4.2025 19:46

Lebo ak to bude Orbánov kamarát, tak vieme aká bude zahraničná politika Vatikánu - prorusská!


Len tak
Len tak | 25.4.2025 22:13

bronski, už Fero nedokázal jasne pomenovať agresora. Vatikán má prirodzené tendencie sa prikloniť k tyranom, keby niečo. Čím (by) bol silnejší Hitler/Putin, tým boli/budú tieto tendencie zrejmejšie.

Vatikán miluje zločincov, ktorí majú čo ponúknuť.


brav Za brava
brav Za brava | 27.4.2025 14:30

kazdy obcan moze zalozit obcianske zdruzenie a verejne zbierky su nezdanene a je spusta organizacii, ktore maju aj komercne, aj charitativne aj obcianke aktivity, narp. skoly, dnes je takmer pri kazdej, v kazdom stupny vzdelavania, ja obcianske zdruzenie, zijuce zo zbierok, clenseho, ci statnych prispevkov rep. kombinacie, cirkvi nikdy nechceli byt sucastou statu, to stat ich znarodnil a presustoval ich majetky tak, ze uz nikdy ich nebude schopny odstanit, velka skoda, a ze niekomu sa nepaci prispevanie statu cirkvam, treba si uvedomit, ze je to len nasledok zostatnenia, ja tiez nasuhlasim, aby sa financovalo kadeco a tiez to v daniach musim strpiet aj zdruzeniam ktorym stat nic nedlzi, aj tam kde zdruzenie nesupuje ulohy neschopneho statu, napr. brat za brata o.z.


 
Nie ste prihlásený, pre pridávanie komentárov sa musíte prihlásiť!
( Prihlásenie | Registrácia )
 
 
SkryťZatvorit reklamu
loader