Môj syn sa zúčastňuje zaujímavého social who experimentu. 2 týždne bude musieť nosiť tričko s logom Ford.
Zatiaľ ho slovne napadli 3 ľudia, z toho 1 ho aj udrel a druhy opľul. Som zvedavý, čo bude, keď vyjde z domu.
Tak, s Fordom je to pravda, ale na druhej strane, v ekonomike a manažmente je Ford považovaný za otca automatizácie. Neviem ako na tom bol pán Toyota, ale zakladateľom VW bol de facto A. Hitler...
vsetkovklude Hitler sice vyzval na vznik VW, ale nezalozil ho. Ideovym otcom VW bol Ferdinand Porsche, nemyslim si, ze by to meno bolo o cokolvek mensie ako Fordove. Mimochodom jeho potomkovia dodnes VW ovladaju.
Bez ohľadu na to aké mal Ford zvrátené názory, tak predbehol dobu o desiatky rokov. Ten jeho biznis plán bol na tú dobu úplne inde ako ostatní - mal to premyslené od marketingu, cez personálnu politiku a hlavne samotnú výrobu - defacto vymyslel pásovú výrobu a koncept kedy je výrobný proces rozdelený na malé kroky, ktoré trvajú približne rovnako a ktoré je schopný sa človek rýchlo naučiť a vykonávať efektívne. Svojim spôsobom to robí z operátorov opice, ale vďaka tomu dokázal vyrábať model T za zlomok ceny od konkurencie.
Bez ohľadu na to aké mal Hitler zvrátené názory, tak predbehol dobu o desiatky rokov. Ten jeho biznis plán bol na tú dobu úplne inde ako ostatní - mal to premyslené od marketingu, cez personálnu politiku a hlavne samotnú výrobu - defacto vymyslel pásovú výrobu a koncept kedy je výrobný proces rozdelený na malé kroky, ktoré trvajú približne rovnako a ktoré je schopný sa človek rýchlo naučiť a vykonávať efektívne. Svojim spôsobom to robí z operátorov opice, ale vďaka tomu dokázal likvidovať ľudí za zlomok ceny od konkurencie.
A už sa mu to nepodarilo aplikovať na výrobu napr tankov.
Kde každý tan bol originál výrobok a ešte aj veľa typov tankov mali a z každého par kusov vyrábali každý už Last po jednom kuse.
Zatiaľ čo sovieti vďaka fabrika ktoré im postavili Američania vyrábali tanky na páse.
Sovietsky tank bol oveľa horší ako nemecký ale bolo jedno ze Nemec vybuchol 10 sovietskych obrnencov, keď ich stihli vyrobiť 20 na jedného nemeckého obrnenca.
Napríklad aj tuším bitka pri Kursku je typickým príkladom toho stavu.
Niekto hovorí o nemeckom víťazstve niekto o sovietskom a reálne to tuším bolo tak, že to bol brutálny masaker sovietskych tankov.
Ako inak?
Keď nemecký tank bol lepší.
1 zničil napr 10 sovietskych.
Ale Nemci nedokázali zničiť všetky.
Nezničili sovietsku silu, stále mali nejaké tanky v zálohe, a dokázali rýchlo opraviť poškodené a vyrobiť nove
A Nemci nedokázali rýchlo opraviť poškodené z bitky.
Lebo každý bol originál a nebol z pásu.
A aj nové pomaly pribudali
Nemecky pracovny front, alebo giganácek Ford. Ziadna slava...
Môj syn sa zúčastňuje zaujímavého social who experimentu. 2 týždne bude musieť nosiť tričko s logom Ford.
Zatiaľ ho slovne napadli 3 ľudia, z toho 1 ho aj udrel a druhy opľul. Som zvedavý, čo bude, keď vyjde z domu.
Tmiro: Čo s tým fordom? Ja som to počul s tričkom smeru...
SMQ: Ford bol nácek a založil VW?
VW zalozil Nemecky pracovny front a Ford bol Hitlerov BFF a podporovatel.
Tak, s Fordom je to pravda, ale na druhej strane, v ekonomike a manažmente je Ford považovaný za otca automatizácie. Neviem ako na tom bol pán Toyota, ale zakladateľom VW bol de facto A. Hitler...
vsetkovklude Hitler sice vyzval na vznik VW, ale nezalozil ho. Ideovym otcom VW bol Ferdinand Porsche, nemyslim si, ze by to meno bolo o cokolvek mensie ako Fordove. Mimochodom jeho potomkovia dodnes VW ovladaju.
Bez ohľadu na to aké mal Ford zvrátené názory, tak predbehol dobu o desiatky rokov. Ten jeho biznis plán bol na tú dobu úplne inde ako ostatní - mal to premyslené od marketingu, cez personálnu politiku a hlavne samotnú výrobu - defacto vymyslel pásovú výrobu a koncept kedy je výrobný proces rozdelený na malé kroky, ktoré trvajú približne rovnako a ktoré je schopný sa človek rýchlo naučiť a vykonávať efektívne. Svojim spôsobom to robí z operátorov opice, ale vďaka tomu dokázal vyrábať model T za zlomok ceny od konkurencie.
Bez ohľadu na to aké mal Hitler zvrátené názory, tak predbehol dobu o desiatky rokov. Ten jeho biznis plán bol na tú dobu úplne inde ako ostatní - mal to premyslené od marketingu, cez personálnu politiku a hlavne samotnú výrobu - defacto vymyslel pásovú výrobu a koncept kedy je výrobný proces rozdelený na malé kroky, ktoré trvajú približne rovnako a ktoré je schopný sa človek rýchlo naučiť a vykonávať efektívne. Svojim spôsobom to robí z operátorov opice, ale vďaka tomu dokázal likvidovať ľudí za zlomok ceny od konkurencie.
A už sa mu to nepodarilo aplikovať na výrobu napr tankov.
Kde každý tan bol originál výrobok a ešte aj veľa typov tankov mali a z každého par kusov vyrábali každý už Last po jednom kuse.
Zatiaľ čo sovieti vďaka fabrika ktoré im postavili Američania vyrábali tanky na páse.
Sovietsky tank bol oveľa horší ako nemecký ale bolo jedno ze Nemec vybuchol 10 sovietskych obrnencov, keď ich stihli vyrobiť 20 na jedného nemeckého obrnenca.
Napríklad aj tuším bitka pri Kursku je typickým príkladom toho stavu.
Niekto hovorí o nemeckom víťazstve niekto o sovietskom a reálne to tuším bolo tak, že to bol brutálny masaker sovietskych tankov.
Ako inak?
Keď nemecký tank bol lepší.
1 zničil napr 10 sovietskych.
Ale Nemci nedokázali zničiť všetky.
Nezničili sovietsku silu, stále mali nejaké tanky v zálohe, a dokázali rýchlo opraviť poškodené a vyrobiť nove
A Nemci nedokázali rýchlo opraviť poškodené z bitky.
Lebo každý bol originál a nebol z pásu.
A aj nové pomaly pribudali
Takže od bitky už mleli z posledného, síce zničili veľa nepriateľov ale nemali už ani oni veľa tankov atd
Rusov na americkych tankoch bolo viac ako nemeckých nábojov