vsetkovklude

vsetkovklude | kopyto, jelito, platí to :)

Prasačiny momentálne nie je možné zobraziť.
vsetkovklude
IT je v dobrých rukách
 
XX
XX | 29.6.2022 09:20

nie, toto som fakt nechcela vediet!

pome spolu najst par dovodov, preco ostat na Slovensku, potrebujem pomoct


moses
moses | 29.6.2022 09:27

🤦🏻‍♂️


lucesvetla
lucesvetla | 29.6.2022 09:34

Prvý dôvod: Na Slovensku treba zostať, aby sa z neho dalo odísť


Andrej
Andrej | 29.6.2022 09:54

Heslo nalepene na ntb je sice extrem, ale ja takychto ludi chapem. Nejdem teraz riesit co robi tato konkretna osoba tam kde je, so "schopnostami" ake ma.
Zamestnanec je castokrat nuteny menit si heslo 1x mesacne s unikatnostou na poslednych 12 hesiel. Do toho este nejake ucty pracovnych aplikacii (pretoze nie vsetky aplikacie pouzivaju autentifikaciu cez ADcko). Potom nejake tie VPnky, virtualky, databazy... a v konecnom dosledku ma clovek 10 uctov a 10 roznych hesiel. Je nerealne to drzat v hlave, takze co stym? Treba si tie hesla niekam ulozit. Moznost je napr. vyuzit appku v telefone, kde je v podstate potrebne si pamatat 1 heslo prip. pouzit otlacok prsta. A potom su tu ludia, ktori si to heslo nalepia priamo na ntb, prip. ak sa da pouzivaju vsade 1 heslo.
Celym prispevkom ale chcem povedat, ze sme v dobe, kedy sa security moze zvrhnut do takeho hnusu, ze clovek nema sancu spravovat hesla v hlave, musi si nejak pomoct (osobne mam naozaj cez 15 pracovnych uctov, lebo niekomu silno drbe). A potom moze byt paradoxne vysledok striktnej security dierava security, kedy si ludia lepia hesla na ntb.


mj
mj | 29.6.2022 09:59

Ja by som to bez kontextu velmi nezvelicoval. Silne pochybujem ze to tam nalepila Remisova. To skor vyzera ako NB nejakeho oddelenia, mozno priamo urceny na nejake ucely, pre ktore to tam je nalepene.


XXI
XXI | 29.6.2022 10:11

Najhorší spôsob ochrany je odtlačok prsta, ak si naozaj vážite svoje dáta a chcete chrániť súkromie tak to nepoužívajte.


Daniel
Daniel | 29.6.2022 11:03

XXI | 29.6.2022 10:11 -> Preco? Vazne ma to zaujima...


Daniel
Daniel | 29.6.2022 11:09

K tomu heslu na NTB. Nebudem tu Remisovu obhajovat, ale toto je bezna prax v mnozstve SK firiem, ci firiem s SK vedenim. Absolutna povrchnost pri ochrane dat ci sprave uctov. Asi nafasovala NTB na prezentaciu od uradu. Hlupe je ale aj to, ze to vobec odfotila a postla na soc.siet. Ludia si pisu PIN kody k platobnej karte fixkou na nu. Alebo kolko ludi na PIN na mobil 0000? Toto je diagnoza drvivej vacsiny prosteho obyvatelstva, ktore obsluhuju IT 21 storocia, ale vedomostami o tom su niekde v 90-tych rokoch toho minuleho.


JG
JG | 29.6.2022 11:31

@Daniel ďakujem za info o duplicite


JG
JG | 29.6.2022 11:31

@Daniel ďakujem za info o duplicite


leader
leader | 29.6.2022 11:45

Pisanie hesla na papier je dobry pristup. Ak je to zdielany notebook medzi ludmi na oddeleni na nejaky konkretny ucel (telekonferencia) tak nevidim problem v tom ze je to nalepene na monitore.

Jediny problem je ze to heslo odfotila a zdielala. Co sa vsak da pochopit ako nedbalost.

Heslo na papieri ti nikto nehakne a ked ho mas ulozene napr v penazenke tak rychlo zistis ze bolo odhalene a mozes ho vsade zmenit. Ak niekto pouzije tvoje heslo, tak okruh podozrivych sa zuzuje na ludi s ktorymi si vo fyzickom kontakte.

Najvacsia zvratenost je pravidelna nutnost menit heslo. Paradoxne to oslabuje bezpecnost.


http://www.kadansky.com/files/newsletters/2019/2019_11_30.html

https://www.vox...s-down-on-paper

https://www.labnol.org/software/write-passwords-safely-on-paper/12972/

Odtlacok prsta na pristup je dobry kompromis. Nevidim v tom ziadny problem co sa tyka sukromia


theory
theory | 29.6.2022 11:53

Čo je na tomto celom prípade najhoršie je fakt, že ministerka pre informatizáciu niečo takéto verejne odfotí/natočí a zverejní...

Všetko ostatné a okolnosti, prečo tam vlastne to heslo nalepené je, alebo k čomu heslo vlastne je, sú už podružné (nevravím, že nepodstatné).


JG
JG | 29.6.2022 12:58

@theory pre mňa je ešte horší fakt, že si niekto na ministerstve musí písať heslo, ktoré je skratkou ich ministerstva... Keby to aspoň bolo nejaké super bezpečné heslo, tak to možno pochopím, ale hento?


XXI
XXI | 29.6.2022 13:00

Odtlačok prsta sa dá ľahko "ukradnúť" stačí v spánku, omamná látka, alebo šikovnejším stačí aj pohár, fľaša, ktorú si mal v ruke.
Riešili sme prípad, keď dievčatá v škole opili spolužiačku, odblokovali si jej mobil a zneužili ho na trestnú činnosť.
Bol problém presvedčiť prokuratúru, že žiačka nie je páchateľom, ale obeťou. Pomohlo, že jedna z tých, ktoré to spáchali sa o tom zverila svojmu spovedníkovi.


Komisar Mex
Komisar Mex | 29.6.2022 13:25

@JG Zjavne sa to heslo ani casto nemeni, podla toho 2020 by som tipol ze asi tak...nikdy. Ale este to moze byt notebook sekretarky Mirky co sa 2020 vydala.

@XXI Ucitel ci vysetrovatel? Ak vysetrovatel to mozu byt zaujimave pribehy..len radsej neviem ci by som ich chcel pocut.


Daniel
Daniel | 29.6.2022 13:26

XXI | 29.6.2022 13:00 -> A ked si dam "odtlacok" nosa? 😂 Cakal som nieco sofistikovanejsie. Napriklad nejaky cheat v mobile a nie take "ukradnutie" ruky v spanku ci opilosti.


Shuheyko
Shuheyko | 29.6.2022 13:36

Je to vtipne a absurdne, ale to bude najskor len univerzalny zdielany komputer s univerzalnym uctom, aby sa user vedel pripojit na web a vobec pouzit pocitac, bez sukromneho pracovneho uctu.
Veronicka je sice celkom blba, ale toto si nenalepila, kedze vytlacit na DYMO potlacovu pasku urcite nevie.


mj
mj | 29.6.2022 13:37

tolko k tomu :D https://dennikn.sk/minuta/2914302/?ref=mpm


XX
XX | 29.6.2022 13:39

nech to bolo akokolvek, theory to zhrnul velmi vystizne, zufale je na tom to, že ministerka pre informatizáciu niečo takéto verejne odfotí/natočí a zverejní..


mj
mj | 29.6.2022 14:06

XX nuz ak sedi jej vysvetlenie, tak ako som naznacoval skor, cela debata uplne zbytocna.


XX
XX | 29.6.2022 14:12

aj ked jej vysvetlenie sedi, nic to nemeni na fakte, ze zverejnit na socialnych sietat fotky hoc aj so starym heslom je fail aj keby nebola ministerka pre informatizaciu ..ale ano, na Slovensku mame latku nastavenu nizko..a aj tu zvladaju niektori podliezt


vsetkovklude
vsetkovklude | 29.6.2022 14:27

a nové heslo je mirri2022?


JG
JG | 29.6.2022 14:29

@vsetkovklude nie, zmeniť veľké písmeno za malé už by bolo moc na zapamätanie si :D


vsetkovklude
vsetkovklude | 29.6.2022 14:30

ako nehnevajte sa, od začiatku vojny sú ministerstvá, telekomunikační operátori, etc. pod neustálym kybernetickým útokom. V Telekome majú problém zabezpečiť interné systémy a ministerka, čo má na starosti informatizáciu zavesí spoko heslo na net? Čo na tom, že je staré, pointa je v tom, že ona ani netušila, že niečo zlé spravila, kým ju na to ľudia takto neupozornili a to už nieje na smiech...


mj
mj | 29.6.2022 14:52

napadla niekoho taka malickost, ze je to z roku 2020 a produkt predchadzajuceho vedenia a v sucastnosti je prax ina ?


XX
XX | 29.6.2022 14:55

mj, teba by napadlo ako ministra informatizacie capnut si na socialne siete fotku, kde mas pracovny NTB aj hoc starym heslom?


mj
mj | 29.6.2022 15:01

XX nie nenapadlo, ale pokial to spravne chapem, nie je to jej pracovny NTB, ale zariadenie na videokonferenciu, ktore vyuzivju viaceri, ktore jej niekto dal.
A nenapadlo by ma to preto, lebo ja by som vedel, kolko ludi sa okolo toho bude vyplakavat a nestalo by mi to za to :).

Ale poviem ti iny priklad. Minule mi obchodny partner poslal navrh NDA, kde som cez jednu stranku mal na potvrdenie naskenovat moj obciansky preukaz. Samozrejme som odmietol a odpoved bola, ze to sa mu este nestalo a zatial to kazdy spravil. Jedna sa o IT specialistov !!!


Katolibanec
Katolibanec | 29.6.2022 15:13

@Daniel odtlacok prsta ma viac nevyhod. Ked ti ho niekto ukradne, tak si ho nevies zmenit.
Ked sa ti poskodi/znici a nemas iny pristup, tak ho nevies nijako obnovit atd.


vsetkovklude
vsetkovklude | 29.6.2022 15:46

mj, akého predchádzajúceho vedenia? Však MIRRI SR vzniklo kvôli fleku pre Remišovú :D


mj
mj | 29.6.2022 16:24

vsetkovklude dufam, ze tu otazku nemyslis vazne....


 
Nie ste prihlásený, pre pridávanie komentárov sa musíte prihlásiť!
( Prihlásenie | Registrácia )
 
 
loader